ROWER_OVO


Miłośnicy podróżowania na dwóch kółkach mogą z nadzieją patrzeć w przyszłość, tak zaczyna się wprowadzenie do kolejnego opracowania pokazującego zmiany, które zachodzą w podejściu do transportu rowerowego w miastach. Chodzi o opublikowany trzy dni temu przez portal www. centrumrowerowe.pl raport „Miasta dla rowerzystów 2022„.

Z omawianego raportu wynika, że wśród 20 analizowanych miast najpoważniej do potrzeb mieszkańców-rowerzystów podchodzi Rzeszów, a nietuzinkowe usługi dla rowerzystów wprowadzono w Poznaniu (zalecanie stylu i prędkości jazdy w ramach sterowania sygnalizacją świetlną – tzw. totem, ustawiony przy skrzyżowaniu Bukowska-Leśnych Skrzatów) oraz w Warszawie (automatyczny parking podziemny dla rowerów przy ulicy Żelaznej 51/53 ). Nowości nie są jednak efektem działań samorządu – totem poznańscy rowerzyści zawdzięczają firmie Skoda, a parking rowerowy jest elementem infrastruktury komercyjnego zespołu handlowo-usługowego „Fabryka Norblina„. Raport pomija, że pierwsze wdrożenie technologii sygnalizacyjnej, wspomagającej rowerzystów (określanej jako „totem”) miało miejsce 3 lata temu, w Warszawie (skrzyżowanie Anielewicza z Okopową)
Autorzy raportu podają, że w ub. roku 79 % gospodarstw domowych było w posiadaniu przynajmniej jednego roweru (wzrost o 7% w ciągu ostatnich 4 lat) – stąd może warto zweryfikować sens i założenia ekonomiczne wdrażania usługi roweru publicznego w kolejnych miastach?

Dodaj komentarz